Sosyal Medya

Instagram Takipçi Arttırma | 2020 için Kanıtlanmış ve Çalışan 15 Taktik!

Instagram’da takipçi sayınızı arttırmak mı istiyorsunuz? Daha fazla takipçi çekmek için bu kanıtlanmış ve çalışan taktikleri kullanarak instagram takipçi arttırma yolunda ilk adımı atabilirsiniz! Instagram’ın 1 milyardan fazla aktif aylık kullanıcısı var. Bu istatistikler son derece etkileyici ve cesaret vericidir. Bu, bu sosyal platformu markalar, işletmeler ve hatta bireyler için çok önemli hale getirir. Facebook’un biraz daha fazla kullanıcısı olmasına rağmen, Instagram’daki etkileşim oranı çok daha yüksek. Bu, bir hayran kitlesi geliştirmek için en umut verici sosyal ağdır.  2019 istatistiklerine bakalım:

  • Her ay 1 milyar kişi Instagram kullanıyor.
  • Her gün 500 milyondan fazla insan kullanıyor.
  • Instagram kullanıcılarının% 71’i 35 yaşın altında. Bu aktif bir nüfus.
  • Instagram’da her gün ortalama 4,2 milyar beğeni var.
  • Aktif kullanıcılar Instagram’da her gün ortalama 32 dakika geçirir.
  • Her gün 500 milyon kişi Instagram hikayeleri kullanıyor.

Böyle şaşırtıcı istatistiklerle, Instagram’da takipçileri arttırmanın çok kolay olduğunu düşünürdüm. Gerçek şu ki, bu bir güçlük olabilir. Oldukça rekabetçi bir sosyal ağ. Takipçi sayısını arttırmak ve sayfaları büyütmek istiyorsanız, sayfa sahipleri güzel bir stratejiye ihtiyaç duyar. Instagram’da nasıl daha fazla takipçi kazanabileceğinize, instagram takipçi hilesi kullanmadan; kanıtlanmış ve çalışan taktikleri yazının devamında bulabilirsiniz!

Dikkat Çekmek İçin Güzel Bir Biyografi Kısmı Oluşturun

Biyografiniz hesabınız için çok değerlidir. Profilinizde, ziyaretçileri karşılayan da budur. Oluşturduğunuz ilk izlenim, ziyaretçinin dikkatini anında çekebilmelidir. Ayrıca markanızla ilgili önemli bilgileri de aktarabilmelidir. Biyografideki 150 karakter:

Instagram Biyografi
Instagram Biyografi
  • Kendiniz veya işletmeniz hakkında önemli bilgileri vurgulayın.
  • Ziyaretçilerinize sizinle iletişim kurmalarını sağlayın.
  • Markanızı sergileyin.
  • Satın alma, içerik görüntüleme, sizi izleme veya bir etkinliğe kaydolma gibi değerli bir harekete geçirici mesajınız olsun.
  • Kullanıcılar profilinizde ilk kez karşılaştıklarında, ayrılmadan önce hızlı bir şekilde ilgilerini çekmelisiniz.

Biyografiniz hedef kitlenize yeterince cazip gelmiyorsa, asla takipçi kazanamazsınız. Biyografinizin belirli bir bölümüne işaret eden komik emojiler veya yönlü karakterlerle dikkat çekebilirsiniz. Youtube kanallarınıza veya diğer sosyal medya platformlarına tıklanabilir bir bağlantı da ekleyebilirsiniz. Tıklanabilir bir bağlantı, ziyaretçilerin biyografinizde sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinmesinin tek yolu değildir.

Tıklama çekmek ve kullanıcıları belirli bir Instagram özet akışına yönlendirmek için markalı bir hashtag de kullanabilirsiniz. Markalı hashtag içeriği eğlenceli ve yeni ziyaretçileriniz için ilgi çekici olmalıdır. Bu, onların sizi takip etmelerini sağlayacak, böylece onları bu tür konularla döngüde tutacaksınız.

Instagram hikayeleri de biyografinizin önemli bir parçasıdır. Hikaye vurgulamaları özelliği, belirli hikayeleri vurgulamalara seçmenize ve kaydetmenize olanak tanır. Ziyaretçilerinizin görmesi için bu önemli yerleri adlandırabilir ve düzenleyebilirsiniz. Vurgulamalar biyografinizin hemen altında görünecek ve tıklandığında kaydedilen hikayeleri gösterecektir. Bu önemli noktalar siz değiştirmeye karar verene kadar profilinizde süresiz olarak kalacaktır. Bunu, markanızı tam olarak temsil eden içeriği sergilemek için kullanabilirsiniz. Bu, hikayenizin kontrolünü ele geçirmek ve ziyaretçileri takip etmeye layık bir kişi olduğunuza ikna etmek için en iyi fırsattır.

Sizi Takip Etmelerini İstiyorsanız Diğer Kullanıcıları Takip Edin

Tanınmış bir ünlü değilseniz ve instagram takipçi arttırma istiyorsanız diğer insanları takip etmeniz gerekir. Bu bir tür baştankara oyun, asla tek bir şekilde çalışmaz. İnsanların size gelmesi için kendinizi oraya koymalısınız. Güzel fotoğraflar yüklemek insanları dahil etmek için yeterli değil, önce tanıdığınız kişileri takip ederek Instagram takipçilerinizi büyütmeye başlayın. Bu platform, “takip edecek kişileri bul” özelliğini kullanarak tanıdığınız kullanıcılarla bağlantı kurmayı kolaylaştırdı. Bu özellik, Facebook hesabınızdan arkadaşlarınızı ve takip edebileceğiniz kişileri içe aktarır. “Keşfet” özelliği de size bu konuda çok yardımcı olacaktır.

Size takip etmeleri için kullanıcı önerileri sunar. Takip ettiğiniz önerilen kişilerin yaklaşık, 1/3’ü sizi takip edecektir. Bu, herhangi bir içerik yayınlamadan ilk takipçi tabanını kolayca almanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca rastgele insanları takip etmenin ve sizi takip etmelerini beklemenin de bir zararı yoktur. Tanımadığınız kişileri takip etmek kullanıcı içindeki merak uyandırır ve kesinlikle sizi kontrol ederler. Burada, biyografiniz devreye giriyor. Eğer gördüklerini beğenirlerse kesinlikle sizi takip ederler.  Yıldızları, yayıncıları ve ünlüleri takip etmek de takipçilerinizi büyütmenize yardımcı olabilir. Onlarla sık sık etkileşime geçmeye çalışın. Yayınlarında sizden bahsedilirse, takipçilerinden bazıları sizi takip edebilir.

Etiketler, sizi takip edecek kişileri aramanıza yardımcı olabilir. Tıpkı sizin gibi takipçi arayan birçok kullanıcı var. #ifollowback, #follow, #followtrain ve diğer ilgili etiketler gibi etiketleri arayın. Bu etiketler, daha fazla takipçiye sahip olmakla ilgilenen ve karşılıklı takip etmeyi düşünen kullanıcılara sahiptir.

Kitlenizi Tanıyın ve Arayın

Instagram hesabınızı açtığınız andan itibaren, takipçileriniz olarak çekmek istediğiniz kişiler hakkında iyi bir fikre sahip olmanız gerekir. Kendinize şu 4 soruyu sormalısınız:

  • Markam veya ürünüm nedir?
  • Ürünüm veya markam kimler için tasarlandı?
  • İstediğim takipçiler ne arıyor?
  • Bu insanları nasıl çekeceğim?

Bu soruları yanıtlamak, takipçilerinizin ana sayfasında ne/neler görmek istediklerini anlamanızda yardımcı olacaktır.

İdeal kitlenizin kim olduğu hakkında bir fikriniz olduğunda, onlara en iyi hizmet veren diğer popüler Instagram hesaplarını arayın. Örneğin, bir erkek kıyafetinin tasarımcısıysanız, erkeklerin etkinliklerini, erkeklerin modasını ve diğer kıyafet tasarımcısı hesaplarınım takipçileri hedefiniz olacaktır. Etkin olan hesapları bulun ve içerikleriyle etkileşime geçin. Fotoğraflarına ve videolarına yorum yapın, takipçilerini takip edin ve yorumlarında diğer kullanıcılarla etkileşim kurun. Sizin varlığınızdan haberleri olup, sizi takip etmeye karar vermeden önce onların dikkatini çekmelisiniz.

Ayrıca, Hashtag’ler istediğiniz hedef kitleyi bulmanıza yardımcı olabilir. Arama çubuğunda markanızla ilgili anahtar kelimeleri arayın. Anahtar kelimede önek olarak bir hashtag (#) bulunmalıdır. Örneğin, hesabınız tamamen kuyumculuk ile ilgiliyse, #bilezik, #elmas, #altinyüzük ve markanızla ilgili diğer kelimeler gibi etiketleri arayabilirsiniz. Bu, ilgi alanlarınızla eşleşen sonuçlara yönlendirir ve bunu Instagram takipçilerinizle etkileşime geçmek ve instagram takipçi arttırma için kullanabilirsiniz.

Etkileşimleri Kullanın

Takipçilerinizi büyütmek istiyorsanız iletişim önemlidir.

Etkileşimler Aracılığıyla Instagram Takipçileri Nasıl Elde Edilir?

Benzer markalarla etkileşime geçin.

Sektörünüzdeki diğer markalarla etkileşime geçmek, görülme şansınızı artırır. Diğer kullanıcılarla ne kadar çok etkileşime girerseniz takipçileri için de o kadar görünür olursunuz.

Instagram Etkileşim
Instagram Etkileşim
Göndermeden ÖNCE doğrudan diğer içeriklerle etkileşime geçin. Göndermeden SONRA doğrudan içeriğinizle etkileşime geçin.

Instagram’ın algoritması, birçok kişi için büyük olasılıkla ilginç olan yayınları tanımanın bir yoluna sahiptir. Bu tür yayınlar genellikle ana sayfada başta görünür. Algoritma, bir gönderinin ilk saat içindeki etkileşim miktarına bakarak kullanıcıların ilgilenip ilgilenemeyeceğini söyler. Gönderinizin çok fazla etkileşime girmesini sağlamak için, gönderinizi göndermeden önce diğer kullanıcıların gönderileriyle doğrudan etkileşime geçmeniz gerekir. Bu, siz ve yeni ziyaretçileriniz etkileşime devam ettikçe, en son yayınlarınızdaki beğenilerinizi ve etkileşimlerinizi artıracaktır. Bu da size yeni takipçiler ve gönderilerinizin daima üst sıralarda yer alması için fayda sağlayacaktır.

İlginç başlıklar oluşturun.

İlginç altyazılı (captions) Instagram gönderileri, takipçileri bir gönderiye bakmak için daha fazla zaman harcamaya teşvik eder. İlginç altyazılar, profilinize daha fazla kişiyi çekerek, takipçi toplamanıza yardımcı olur.

Tüm yorumlarınızı yanıtlayın.

Konuşmayı sürdürmek, gönderinizi takipçinizin ana sayfasında en üst sıraya götürmeye yardımcı olacaktır.

Farklı İçerikler Yükleyin

Instagram görsel tabanlı bir sosyal sitedir. Fark edilmek için profilinizin farklı içerikler ile dolu olması gerekir. İçeriğinizin farklı olmasını sağlamanın birkaç yolu:

Hazır şablonları kullanın.

Instagram gönderileriniz için özgün görseller bulmanıza yardımcı olabilecek birçok araç var. Venngage gibi çevrimiçi tasarım araçlarının farklı yazı türleri için çok çeşitli şablonları var. Takipçilerinize göndermek istediğiniz mesaj ne olursa olsun hazır bir şablon kullanabilirsiniz. Hazır bir şablonla, takipçilerinizin dikkatini çekmek için yeni içerik bulma konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Çevrimiçi tasarım araçları, yayınlarınızı otomatik olarak şaşırtıcı ve farklı bir içeriğe dönüştürür. Bir şablonla yapılan basit bir fotoğraf, takipçi adaylarınızın sizi takibe almasını sağlayabilir.

İçeriğinizi düzenleyin.

Tüm gönderileriniz inanılmaz bir estetiğe sahip olmalıdır. Böylece profilinizi ziyaret eden birçok takipçiye cazip gelecek. Ayrıca, tüm gönderilerinizde kaliteli bir görünüm oluşturmak, birçok kullanıcı için ilk iyi izlenimi yaratacaktır. Adobe Spark Post ve Afterlight gibi Instagram düzenleme araçları, gönderilerinizin daha profesyonel görünmesine yardımcı olabilir ve profilinizin güçlü Instagram estetiğine sahip olmasını sağlar. Profesyonel görünümlü hesaplar, çok çabuk takipçiye dönüşebilen ziyaretçiyi çeker. Her zaman fotoğraf ve video göndermek, takipçilerinizi de taşıyabilir, hatta bazılarını kaybedebilirsiniz. Profilinizi farklı yazı türleriyle renklendirmeniz gerekiyor. Bu, çok iyi çalışabilecek bazı gönderi listesidir:

  • Müşterilerin sizin veya ürününüz hakkındaki hikayeleri.
  • Görüşler.
  • Eğitim mesajları.
  • Markanızla alakalı alıntılar.
  • Markanızın sahne fotoğrafları ve videoları.

Sık ve Tutarlı Gönderi Paylaşın

Her hafta sadece birkaç kez dahi olsa gönderi paylaşmayı ihmal etmemelisiniz. Seçtiğiniz süre, kitlenizle etkileşim kurmanız için yeterli zamanı tanımalıdır. Paylaşım yapmak için planlanmış bir günü kaybetmemeye çalışın. Takipçileriniz ilgisini kaybedebilir ve bu da daha az etkileşime neden olur. Kaçırılan günler için takipçilerinizin çoğunu kaybedebilirsiniz. Her gün ne sıklıkta yayın yaparsanız paylaşın, tutarlılık, daha fazla Instagram takipçisi kazanmak için çok önemlidir.

Gönderi sıklığı da takipçi kazanmada hayati bir role sahiptir. Instagram takipçi arttırma yolunda hızlı bir şekilde büyütmek istiyorsanız, her gün 3 ila 5 kez yayın göndermeniz gerekir. Günde 5 kez yayınlamaya başlarsanız, buna uymalısınız. Direklerin sıklığını arttırmak, azaltmaktan daha iyidir. Sıklığı azaltmak etkileşimleri azaltır ve bu da bazı takipçilerinize mal olabilir.

Sohbet Başlatmaya Çalışın

Instagram’da fark edilmenin en iyi yollarından biri konuşmalardır. Yanıt vermese bile diğer kullanıcılarla etkileşim kurmayı denemelisiniz. Hikayelerinizde soru-cevap veya evet-hayır yapmak takipçiler ve profilinizi yeni keşfeden takipçi adayı için dikkat çekici bir aktivite olabilir.

Doğru Hashtag’leri Kullanmaya Çalışın

Birçok kullanıcı yayınlarını #instagood, #cute ve #nofilter gibi popüler hashtag’lerle doldurmayı sever. Hashtag’ler içeriğinizi tanıtır ve sizi yeni bir Instagram kitlesinin önüne koyar. Ancak, istediğiniz kitleyle etkileşim kurabilmeniz için doğru hashtag’i seçmeniz gerekir. Gerçekte istediğiniz eylemleri yönlendiren hashtag’lere katılın. Örneğin, markanız kadın modasıyla ilgiliyse #fashion, #dress, #beauty, #onfleek ve moda ile ilgili diğer kelimeler gibi hashtag’lere katılmalısınız.

Instagram Hashtag
Instagram Hashtag

Instagram, her gönderide 30’a kadar hashtag’e izin verir. Bunlardan maksimum faydalanmak zorundasınız. Mümkün olduğu kadar çok hashtag kullanın. Ancak bunları yayınlanan fotoğraf veya video ile eşleştirmeniz gerekir. İçeriğinizi daha keşfedilebilir hale getirebilmek sizin elinizde! Trend olan hashtag’ler, markanızla ilgili olmasalar bile takipçileri arttırmanıza yardımcı olur. Gönderinizi, hashtag açıklamasına uyacak şekilde uyarlamanız gerekiyor, Şaşırtıcı bir şekilde, daha az popüler hashtag’ler de takipçileri büyütmenize yardımcı olabilir. Çünkü bu hashtag’lerde daha az rekabet var.

Sık Video Yayınlayın ve Instagram Hikayelerini Kullanın

Instagram, videoları paylaşmanıza ve Instagram hikayesinde kullanmanıza olanak tanır. Videoları profilinizde yayınlamak, normal fotoğraflardan ve görüntülerden daha fazla etkileşim oluşturur. Markanız bir ürün veya hizmet sunuyorsa, videolarınızda ürün ile ilgili bilgilendirme yapabilirsiniz. Instagram, IGTV ile daha uzun bir video paylaşmanıza olanak tanır. IGTV’yi de kullanmayı kesinlikle ihmal etmeyin. Keşfet sekmesinde, IGTV videoları için ayrı bir trend sekmesi vardır. Hikayelere konulan videolara yalnızca 10 saniye izin verilir. Gönderdiğiniz her videoyla, ister ana sayfada ister hikayede, daha fazla etkileşime girecek ve böylece takipçilerinizi artıracaksınız.

Instagram Profilinizi Diğer Sosyal Medya Platformlarında Tanıtın

Bulunmanız kolaysa, daha fazla kişi sizi kolayca takip edecektir. Instagram hesabınızı diğer sosyal ağlara bağlamak sizi daha keşfedilebilir hale getirir. Zaten diğer sosyal medya hesaplarınızdan iyi bir takipçi listesi oluşturduysanız, takipçilerinize Instagram’da ki varlığınız hakkında bilgi vermek isteyebilirsiniz. Tüm takipçilerinizin tüm sosyal medya platformlarında size bağlı olması gerekir. Özellikle hesabınızı Facebook ve Twitter’a bağlarsanız, instagram takipçi arttırma konusunda başarılı bir strateji izlemiş olursunuz.

Instagram “Keşfet” Sekmesinde Öne Çıkın

Instagram Keşfete nasıl çıkılır? Keşfet, Instagram uygulamanızın altındaki büyüteç sekmesidir. Henüz takip etmediğiniz kullanıcılardan hoşunuza gidebilecek içerikleri burada bulabilirsiniz. Instagram, her gün 100 milyondan fazla kişinin keşif sekmesini ziyaret ettiğini söylüyor. Bu, profiliniz için popülerlik kazanmak ve kitlenizi büyütmek için büyük bir fırsat. Ancak içeriğinizi keşfet sekmesinde nasıl öne çıkaracaksınız?

Instagram Keşfet’te görünmenin tek yolu, harika bir içeriğinizin olması. Dolayısıyla, takipçi kitlenizin en çok hangi içerikle etkileşime girmeyi sevdiklerini bilmeniz için kitlenize çok dikkat etmeniz gerekir. İçeriğinizi takipçilerinizin ihtiyaçlarına mükemmel şekilde uyarlamak size daha fazla ilgi kazandıracak ve gönderileriniz diğer kişilerin keşif sekmesinde görünecektir.

Etiket! Etiket! Etiket!

Etiketleme, instagram takipçi arttırma için iyi bir tekniktir. Başka bir kullanıcıyı etiketlediğinizde, gönderiniz onların da gönderilerinde yayınlanacaktır. Bu, onları ve takipçilerini içeriğinizle etkileşimde bulunmaya teşvik ederek profil ziyaretinizi arttırır. Takipçilerinize yazıdaki bazı kişilerini etiketlemelerini de söyleyebilirsiniz. Bu, içeriğinizin erişimini artıracak ve çok daha fazla etkileşim olacaktır. Ayrıca konumlarınızı yayınlarınıza etiketleyebilirsiniz. Her fotoğraf veya video yüklediğinizde konumu etiketlediğinizden emin olun. İlgilenen kullanıcılar konum sekmenizi tıkladığında, o konumdaki tüm yayınları görürler. Bu markanızı ortaya çıkaracak ve daha fazla takipçi çekecektir.

Instagram’a Reklam Verin

Instagram Reklamları, yeni takipçi kazandırmada çok etkilidir. Belirli bir kullanıcı grubuyla etkileşim kurmak için benzersiz bir fırsat sunar. Kitleyi konumlarına, demografik özelliklerine, ilgi alanlarına ve temel davranışlarına göre hedefler. Reklamlar çok etkilidir, çünkü şimdi Instagram’ın sahibi olan Facebook verilerini de kullanıyor. Aralarından seçim yapabileceğiniz 4 tür reklam vardır: fotoğraf reklamlar, video reklamlar, slayt gösterileri ve aynı anda hem fotoğraf hem de video ekleyebileceğiniz reklamlar. Özellikle Instagram hesabınızı iş için kullanıyorsanız, vereceğiniz maliyet buna değer.

Instagram Takipçi Gruplarına Katılın

Bu, özellikle yeni başlayanlar için takipçi kazanmak adına iyi taktiktir. Bu gruplarda, ortak ilgi alanlarına sahip kişileri bulacaksınız ve yayınlarınızı memnuniyetle beğenecek ve onlarla etkileşime geçeceklerdir. Popüler katılım gruplarını kullanarak bir haftada 2000’e kadar yeni takipçi kazanabilirsiniz.

Neden Instagram Takipçisi Satın Almamalısınız?

Sahte takipçiler devreye girmez.

Satın alınan Instagram takipçileri gerçek insanlar değildir. Onlar sadece rastgele gönderiler üzerine belirli yorumları bırakmak için programlanmış çevrimiçi robotlardır. Onlardan alacağınız tek etkileşim kısa ya da “harika”, “şirin”, “şaşırtıcı”, “güzel resim” veya “güzel” gibi ifadeli bir yorumdur.

Botlar uygunsuz yorumlar bırakabilir.

Bot takipçiler bazen Instagram’daki gönderinizle ilgili olmayan yorumları bırakabilir. Bu, gerçek takipçilerinizin çoğu için endişe yaratabilir. Örneğin, sevdiklerinizin ölümü hakkında mesaj gönderebilirsiniz ve daha sonra birkaç bot ‘güzel’ veya ‘iyi’ gibi yorumlar bırakır. Bu, takipçilerinize şüphe uyandıracaktır. Bazen botlar yabancı bir dilde bile yorum yapabilir.

Sahte takipçiler spam’a açılan bir kapıdır.

Satın alınan takipçiler yanlarında çok sayıda spam yayını da beraberinde getirebilir. Onları Instagram hesabınızda bulundurmanız, birçok bilginize erişmelerini sağlar ve spam, e-postanıza ve diğer sosyal ağlarınıza yayılabilir. Spam, bu sahte hesapları takip ettiklerinde takipçilerinize bile yayılabilir. Takipçileriniz sizden spam aldıklarını fark ettiklerinde sizi takip etmeyi bırakacaklar ve başladığınız yere geri dönebilirsiniz.

Instagram, sahte takipçileri tanır ve kaldırır.

Instagram, bu tür bot takipçilerle uğraşmak için oldukça çaba sarf etti. Yeni algoritma artık bunları algılayıp temizleyebiliyor. Bu yüzden takipçi satın aldığınızda, er ya da geç ortadan kaybolacaklar.

Sahte takipçiler güvenilirliğinizi yok eder.

Bot takipçileriniz varsa hiçbir marka sizinle çalışmak istemeyecektir. Yani, tanınmış bir kişi olmayı arzu ediyorsanız; bot takipçi alarak sadece kendinizi kandırmış olursunuz.

Sonuç

Instagram takipçi arttırma kolay bir iş değildir ve kestirme yolu yoktur. Kestirme yollardan gitmek, itibarınızı mahvedecek ve sizi spam riski altına sokacaktır. Yukarıdaki yöntemler Instagram’da daha fazla takipçi almanıza sürekli olarak yardımcı olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı