SEO Uyumlu Makale Yazmak | SEO Dostu İçerikler Üretin!

Sitenizin içeriğinin SEO uyumlu olması ve optimize edilmesi önemlidir. İçerik SEO için optimize edilmemişse, arama motorunda sıralanması pek olası değildir. SEO uzun zamandır var. Ancak, uzun zaman önce başlamış olmasına rağmen, zaman içerisinde çok fazla değişime uğradı. Google’da yapılan her güncellemeyle SEO kriterlerini etkiledi. Birkaç yıl önce bile, SEO ve içerik optimizasyonu yapılması gerekmiyordu. (Örneğin, yazı içerisinde anahtar kelime geçirmek..) Bu yazıda, SEO uyumlu makale yazmak için en güncel ipuçları hakkında önemli şeylerden bahsetmeye çalışacağım.
SEO Uyumlu Makale Yazmak İçin Temel Öneriler
Anahtar Kelime Araştırması
Makale yazmadan önce anahtar kelimeyi araştırmalısınız. Anahtar kelime araştırması yapmanın binlerce yolu var, yüzlerce araç var. Yani burada onlar hakkında konuşmayacağım. Şahsen ben anahtar kelime araştırmasını manuel olarak yapmayı tercih ediyorum. Ayrıca, keywordtool.io kelime araştırması sırasında en sık kullandığım sitedir.
Anahtar Kelime Araştırması’nın sonunda; temel olarak sitenizin ve yazınızın nişine uygun, rekabeti düşüren ve sıralaması daha kolay bir anahtar kelime ayarlamanız gerekir. Yukarıda bahsettiğim, size yardımcı olabilecek bazı popüler anahtar kelime araştırma araçlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz:
SEO Uyumlu Başlık
Başlık, yazınızın en önemli bölümlerinden biridir. Ziyaretçi sitenize girmeden önce arama sonuçlarında, içeriğin başlığını görür. Ardından içeriği okuyup okumamaya karar verir. Ayrıca, başlıklardan arama motorları içeriğin ne hakkında olduğu hakkında fikir alır. Bu nedenle, başlıklar SEO optimizesi yapılmış ve aynı zamanda çekici olmalıdır.
- Başlıkta, yazınızla alakalı anahtar kelime araştırması yapıp; elde ettiğiniz anahtar kelimeleri kullanın. Başlığı güzelleştirmek için yalnızca anahtar kelimeyi kullanmakla yetinmeyin. (Örneğin, anahtar kelimem “WordPress dosya yükleme boyutunu arttırmak” ise, “denenmiş 3 farklı yöntem!” gibi bir yazı daha ekleyerek ziyaretçiyi harekete geçirmeye çalışırım.)
- Başlığınızı mümkün mertebede 60 karakteri geçmediğinden emin olun.
Alt başlık
İçerik yazarken, olabildiğince çok alt başlık kullanmaya çalışın. Ancak bu, demek değil ki her yerde alt başlık kullanın. Gerektiğinde alt başlıkları kullanmalısınız. Alt başlıkta anahtar kelime bulunmasına gerek yoktur. Ancak, anahtar kelimenin doğal bir alt başlık içerdiğini unutmayın.
Anahtar Kelime Yoğunluğu
Birçoğumuz içerikteki anahtar kelime yoğunluğunun ne olması gerektiği hakkında düşünmek için zaman harcarız. Birçok kişi bir yazıda kaç tane anahtar kelime kullanılmalı yada 500 kelime başına kaç tane anahtar kelime kullanılmalı gerektiği sorusunu sormaktadır. Artık, anahtar kelime yoğunluğu temel sıralama faktörü içinde değil. Bu 4-5 yıl önceydi. Google’ın son güncellemesinden sonra artık anahtar kelime yoğunluğu, sıralamayı etkilemiyor.

İçerik yazarken, anahtar kelimeleri arka arkaya koymak için kendinizi sıkmayın. SEO uyumlu makale yazmak, doğallıktan geçer. İstediğiniz gibi içerik yazmaya devam edin. İçeriğe doğal anahtar kelimeler yerleştirmeye çalışın. İçeriği okuyan biri, anahtar kelimelerin içerisinde boğulmasın.
SEO Dostu URL
SEO için optimize edilmiş bir içerik için SEO için optimize edilmiş URL’ye sahip olmak önemlidir. URL belirlerken aşağıdakileri unutmayın:
- URL’nin yapısı, anahtar kelimenizin ana alan adından sonra geleceği şekilde olacaktır. https://www.alanadi.com/anahtar-kelime-buraya adresindeki gibi URL yapısı.
- URL’lerden uzun tutmayın, ne kadar küçük tutabilirsiniz o kadar iyi. Google’da sık sık adı geçen yazılım mühendisi, Matt Cutts, “Google algoritması, URL’deki (alan adından sonra) ilk 3-5 kelimeye daha fazla ağırlık verir. URL’lerinizi kısa ve basit hale getirmeye çalışın. Ve her zaman hedef anahtar kelimenizi URL’nize ekleyin.” diyor.
Meta Açıklamaları
Meta açıklamaları, arama motorundaki arama sonuçlarının başlığının altında gördüğümüz bölümdür. Temel olarak, arama motorlarının başlığın altında gösterdiği içeriğinizin kısa özeti. Meta açıklamaları yazarken ziyaretçiye, içeriğin ne hakkında yazıldığını, ziyaretçinin sitenize girdiği zaman ne okuyacağını söylemelisiniz. Ne kadar iyi yazarsanız, sitenizin TO’su (Tıklama Oranı) o kadar artar. Bu da doğru orantıda sıralamanızı yükseltir. Anahtar kelimeyi meta açıklamalarda tutmaya çalışın, ancak anahtar kelimeler ile doldurmayın.
İçerik Kraldır!

Yukarıda bahsettiğim şeyleri ne kadar iyi yaparsanız yapın, içeriğiniz kaliteli değilse hiçbir şey işe yaramaz. Google’da sıralama söz konusu olduğunda içerik gerçekten kraldır. İçeriği kendiniz yazıyor veya bir ajansa yazıyor olun, kalitesine bakmalısınız. İçeriğiniz SEO uyumlu değilse atın çöpe gitsin! Sırf, içerik girmiş olmak için siteye yazı girmeyin. Ziyaretçilerin, keyifle okuyacağı veya sorusuna cevap ararken sıkılmayacağı içerikler üretmeye/ürettirmeye çalışın. (Kendinize bu konuda, kötü örnek olarak haber sitelerini alabilirsiniz.)
İç ve Dış Linkleme
İç linkleme ve dış linkleme, içerik için de önemlidir. Mümkünse, yazınızda önceki içeriklerinize bağlantı verin. İçeriğin değerini büyük ölçüde arttırır. Ayrıca, arama motorları sitenizin iç yapısını kolayca anlayarak sitenizin taranma işlemini daha iyi yapar. Mümkünse yazı içerisinde, harici linkleme yapın. Bu, site ziyaretçilerine okunacak ek kaynaklar sağlar ve ziyaretçilerin gözünde sitenizin güvenilirliğini arttırır. Harici bağlantı oluştururken, DA-PA oranı ve otoritesi yüksek sitelere bağlantı vermeyi deneyin.
Resimde Alt Etiketini Kullanmak
İçeriğiniz yalnızca metinse, ziyaretçiler için çok sıkıcı olacaktır. Resim eklerken, resme alt etiketi girdiğinizden emin olun. Alt etiketi, resim sıralaması için çok önemlidir.